WERELD PREMIERE – EXCLUSIVITEIT
Sinds verschillende jaren coördineren we een 100 % Europees project met medewerking van o.a. LFD Audio (spin-off, Essex University- GB) en medewerkers verbonden aan het Max Planck Instituut in Keulen.
En neen, we verkopen geen “merken”, we verkopen muziek en daarvoor werken we samen met de absolute top van wetenschappers uit ons vakdomein.
Nooit voorheen was het mogelijk om, met de bestaande op de markt te verkrijgen Hi-Fi Stereo en High-End apparatuur, een natuurgetrouw geluidsbeeld te bekomen dat ons brein in staat stelt om dit als dusdanig te herkennen.
Iedereen heeft een visueel en auditief geheugen maar pas nu is het mogelijk om, met behulp van apparatuur, muziekweergave te bekomen alsof je aanwezig was bij de opname ervan!!!
Vanaf nu is het mogelijk om een 3D holografische natuurgetrouwe muziekweergave” te bekomen bij u thuis! En, oh ja, véél goedkoper dan u, normaal gesproken, zou verwachten!!
3D Kamervullende Natuurgetrouwe Muziek
Nooit voorheen klonk opgenomen muziek zo heerlijk, natuurgetrouw, aangenaam, ontroerend, menselijk en aangrijpend. Je hoort eindelijk alles wat er op een LP of CD staat, veel meer dan iemand ooit heeft gehoord. Eindelijk is het mogelijk voor een zanger of muzikant om zijn eigen stem of instrument, natuurgetrouw te beluisteren.
Buddy Holly, Elvis Presley, Roy Orbinson, John Lennon, Leonard Cohen enz, hebben nooit de kans gehad. U wel, grijp ze!
Totaal nieuwe inzichten en technieken, gebaseerd om grensverleggend wetenschappelijk onderzoek,van o.a. dr Volker Bajorat (de Stephen Hawking van onze branche) en dr Richard Bews, bouwer van de meest muzikale versterkers ter wereld (LFD), gekoppeld aan de meest muzikale, natuurgetrouw klinkende luidsprekers van het moment, zorgen voor een echte wereldpremière.
Tevens zijn we er in geslaagd om de meest gewaardeerde studiomonitors wereldwijd, Geithain op een nooit eerder gehoord kwaliteitsniveau te brengen.
Dankzij, gedurende meer dan 25 jaar, nooit voorheen gepresteerde onderzoek, door Dr Volker Bajorat en met steun van het Max Planck instituut in Greifswald, is het vanaf heden mogelijk om voortaan échte muziekweergave te bekomen in uw huiskamer.
Volker Bajorat was o.a. hoofd van de research afdeling van “Nordost die o.a. de kabels leverde voor de NASA. Betere kabels bestaan er niet!
Voor het opwaarderen van luidsprekers versterkers CD spelers, … moet u bij Soundcenter zijn. Er zijn voor zo goed als iedereen, betaalbare antiresonatoren ontwikkeld.
Waar de vorige opwaarderingen rond de 400€ kosten, kan dit nu voor zo’n 250 €. En, wees gerust, het resultaat is ongelooflijk!
VIRTUAL MUSICAL REALITY RUIMTELIJKE NATUURGETROUWE MUZIEKWEERGAVE.
Volker Bajorat volgt zijn eigen weg, die van “de-attenuation”. Dit roept natuurlijk vragen op. Deze aanpak staat immers in schril contrast met de demping van resonanties, waar de meerderheid van de industrie bij zweert en waarvan ze een beter geluid verwachten. De ontwikkelaar uit Keulen (ik gebruik de term “ontwikkelaar” graag in verband met Clockwork Audio, omdat het om veel meer gaat dan alleen “tuning”) vertrouwt bij zijn werk op de C 37-lak van Dieter Ennemoser. Dit lakmengsel komt overeen met de koolstofresonantie bij 37 graden, die erg lijkt op de resonantie van de menselijke botstructuur en dus ook op het gecompliceerde gehoor. Materialen die met de lak zijn gecoat (CD-drive, printplaten en componenten) behouden de resonantie-eigenschappen van koolstof, bevestigt Volker Bajorat, chemicus van opleiding.
Opvallend zijn de “afgeronde” hoeken van de printplaten in het toestel. Waar mogelijk zijn “rechte hoeken” verwijderd. Volgens Clockwork Audio leidt deze maatregel tot een standaardisatie van de trillingen op de gehele printplaat. Ook met de hoeken van de kast, die wel “rechte hoeken” hebben, is rekening gehouden en deze zijn eveneens “ontstemd” door kleine stukjes vurenhout. Ik zou u echter willen waarschuwen om niet te proberen uw eigen printplaten te vijlen. Want bij Clockwork is deze maatregel een integraal onderdeel van een zeer moeilijk afstemmingsproces.
Brons is het derde materiaal dat de klank beïnvloedt. De tweedelige voeding is gekoppeld aan zo’n bronzen blok. Dit leidt tot synchrone resonantie van de twee transformatoren, en van brons wordt ook gezegd dat het een C-37 resonantiefrequentie heeft.
Clockwork Audio heeft de ervaring opgedaan dat er kleine en energieloze klankbeelden ontstaan als het totale resonantiepatroon van een apparaat niet klopt. De som van alle afstemmingsmaatregelen moet nu leiden tot een gerichte omzetting van de energie in een apparaat in harmonische trillingen. Het werk van Clockwork staat dus mijlenver af van de min of meer hulpeloze modificatiepogingen met hete lijm en bitumenmatten. Het stemkind van het bedrijf uit Keulen heeft natuurlijk ook een naam: HRT-technologie. Zo omschrijft Volker Bajorat de som van demping, gerichte resonantiecontrole en mechanische koppeling.
Over voeding gesproken: Uiteraard is de standaard voeding vervangen door een eigen exemplaar van Clockwork Audio en ook de NF vlakke kabel, eveneens behandeld met C-37 lak, is een vast, en voor mij inmiddels dwingend, onderdeel van het totaalconcept. Hij past perfect en laat bepaalde veel duurdere producten van de concurrentie er behoorlijk oud uitzien.